​Voor Erik is Flow de staat om je leven te leiden, je bedrijf te
sturen en teams te laten functioneren in het absolute heden.
Hierin kan innovatie, creativiteit en persoonlijke groei het
beste floreren.
Zijn ervaringen met ‘flow' zijn ontstaan sinds hij als een klein jongetje in de bergen actief was. Sindsdien gebruikt hij skiën, klimmen en berglandschappen als krachtige bron en metafoor om je persoonlijke ‘waarom' (visie en missie) en 'hoe' (proces en gedrag) te vinden.
​
De kracht van creatieve innovatie en het onderbewuste in leiderschap en organisatieontwikkeling. Dat is zijn focusgebied. En waar Erik mensen in organisaties vanuit zijn eigen kracht, ervaring en fascinatie kan helpen om in uitdagende tijden overeind te blijven.
​
Erik heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van leiderschap, creatieve innovatie en verandering bij bedrijven als Google, YouTube, RTl Group en als mede-oprichter van Babboe (Nederlands eerste e-commerce bakfietsen merk). Opgeleid door Google's Magic Academy heeft jarenlange ervaring in het begeleiden en faciliteren van vele groepen mensen bij A-merken in creatieve innovatieprojecten. Echte innovatie en verandering leunt daarbij vooral op het gedrag van mensen. Vanuit die fascinatie heeft Erik naast de innovatie en leiderschap kennis zichzelf ook opgeleid in de sociale psychologie en het onbewuste middels een opleiding coachend leiderschap bij Coachcenter.